06 helmikuuta 2012

Alice has left the wonderland

Tulihan se talvi vihdoinkin. Tälläiset paukkupakkaset ovat parhaita motivoimaan neuleiden loppuun saamista! Tänä talvena teema taitaakin olla Liisa ihmemaassa.

Aloitin nämä lapaset jo tammikuussa, kun eräs ihana Ravelryn Kaheli osti minulle niiden ohjeen. Ihan tuosta noin vain, pyyteettömästi! Olin aivan äimän käkenä, tekeekö joku muka näin ihan vain saadakseen toisen hyvälle tuulelle?


Lapasissa tuli käytettyä muutamaa uutta tekniikkaa. Ensinnäkin tuo nyppyreunus aiheutti alkuun hieman harmaita hiuksia, en ole ennen tehnyt pykäreunaa kutomalla (aikaisemmin olen vain virkkaamalla viimeistelyssä saanut tuollaisen aikaan). Pari kertaa jouduin purkamaan ennen kuin ymmärsin, mitä ohje haluaa minun tekevän. Toinen uusi asia oli tuo jäniksen jälkikäteen kirjottu kello. Eipä ole tullut kirjomistakaan käytettyä neuleissa ennen, mutta hyvin tuo näytti luonnistuvan.
Napit olisin halunnut turkooseiksi, mutta mummin nappilaatikoista löytyi vain kolme oikean kokoista kyseistä väriä. Päädyin kompromissiin ja laitoin mustat napit, mutta ompelin ne kiinni turkooilla langalla.

Toinen Liisa aiheinen neule oli illuusioneule sukat. Tämäkin oli uutta minulle, ensimmäinen illuusioneuleeni!
Irvikissa piilosilla...
Nämä olivat samalla tammikuun SKA haasteen sukat.


Tällä hetkellä näemmä melko turkoosi kausi menossa... Pitää yrittää ryhdistäytyä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti